نسخه طب سنتی برای کبد چرب
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
نسخه طب سنتی برای کبد چرب
تاریخ : دو شنبه 28 دی 1394
نویسنده : RmZiRn

 

http://www.hammihan.com/users/users2015/status/original/HamMihan-20154553520678834281453117389.9646.jpg
کبد چرب ناشی از پرشدگی مواد اضافه در کبد است و هنگامی که تناسب بین ورود، مصرف و دفع مواد غذایی از بین می رود، این بیماری به وجود می آید.
کبد چرب ناشی از تجمع مواد زائد در کبد است و پرهیز، فعالیت بدنی و مصرف غذاهای خاص در درمان مؤثر است. افرادی که مبتلا به کبد چرب شده اند در صورتی که میزان درگیری کبد آن ها در حد ضعیفی باشد و همچنین اگر میزان آنزیم های کبدی هنوز در حد نرمال باشد می توانند از روش های تغذیه ای و یا طبیعی جهت درمان بیماری خود بهره مند شوند. در ادامه برخی از این راهکارها آمده است:
شربت کاسنی و آبلیمو با عسل
مصرف شربت عسل، آب لیمو و کاسنی روزی یک لیوان صبح ناشتا و یک لیوان آخر شب جهت درمان این بیماری و تسریع در سیر بهبودی آن مؤثر است البته باید توجه داشت که برای این راهکار باید یک و نیم لیوان آب لیموی تازه را با یک قاشق مرباخوری عسل و چهار و نیم لیوان کاسنی مخلوط کرد تا بتوان طی شبانه روز مصرف آن را مدنظر قرار داد.
سیاهدانه
مصرف یک قاشق چایخوری سیاه دانه در صبح و شب نیز توصیه می شود البته سیاه دانه باید حتماً جویده شود و اگر همراه با کمی عسل طبیعی مورد استفاده قرار گیرد اثر زیادتری را بر جای خواهد گذاشت.
سیب
مصرف روزانه 2 الی 3 عدد سیب کامل صبح ها قبل از صبحانه و آخر شب می تواند در درمان این بیماری استفاده شود.
سالاد
مصرف پیوسته سالاد کاهو، کلم، هویج، روغن زیتون و آبغوره هفته ای 5 بار توصیه می شود.

ترکیب 4 بذر
۱۰ گرم تخم کاسنی، ۱۰ گرم تخم خرفه، ۱۵ گرم تخم خربزه به اضافه ۱۰ گرم تخم خیار را با هم نیمکوب کرده و کمی از آن را از شب در عرق کاسنی و شاه تره خیسانده و صاف کنید و صبح آن را مصرف کنید. بعد از ظهر نیز از این مخلوط ۴ بذر دوباره در عرق کاسنی و شاهتره خیسانده و مصرف کنید. بهتر است که مصرف این دارو با غذا فاصله داشته باشد و پس از خوردن دارو نیز تا یک ساعت غذا نخورید.
مخلوط عرق کاسنی و شاهتره
افراد مبتلا به کبد چرب روزانه یک لیوان مخلوط عرق کاسنی و شاه تره بنوشند.
آش و سوپ های کم چرب
مصرف غذاهایی که انرژی زیادی تولید نمی کنند مثل انواع آش ها، خورش هایی که با سبزیجات تهیه می شوند و سوپ، در درمان مفید است و بهتر است کسانی که معده ضعیف ندارند، خورش ها را کمی ترش تر تهیه کنند. آش آبغوره که از نخود خیس کرده که همراه با ماش، برنج، جو پوست کنده و سبزی فراوان از جمله گشنیز و چغندر تهیه شده است و با اضافه کردن آبغوره مصرف می شود، کبد و دستگاه گوارش را پاکسازی می کند و برای افرادی که دچار بیماری تُخَمه یا سوءهاضمه هستند، مفید است. از این آش می توان هفته ای یک بار استفاده کرد. بهتر است که این آش همراه با نان مصرف نشود و برای جلوگیری از نفخ ناشی از خوردن آن لازم است کمی پودر زیره یا زنیان یا رازیانه یا آویشن یا گلپر در آن ریخته شود.
کمک کننده های درمان
چای ترش، چای سبز، آلبالو، آب آلبالو، آب زرشک، آبغوره و عناب در دوره نیز درمان کمک کننده است.
پرهیزات
* قبل از میل غذا مصرف هر گونه مایعات حتی آب توصیه نمی شود و بهترین زمان نوشیدن هر نوع مایعات حتی آب نیم ساعت قبل از غذا و یا یک ساعت پس از میل غذا است.

* کم کردن مصرف غذاهای سرخ کردنی به ویژه در شب هنگام.

* عدم مصرف غذاهای آماده و فست فود و همچنین نوشابه های گازدار.

* دوری از استرس های روزانه

* پرهیز از غذاهای غلیظ مانند ماکارونی، سالاد الویه، گوشت گاو، گوساله و کله پاچه.

* پرهیز از پُرخوری؛ معده سه قسمت دارد، یک قسمت برای غذا، یک قسمت برای نوشیدنی ها و یک قسمت هم برای نفس کشیدن است. افراد از پُرخوری پرهیز کنند و جایی برای نفس کشیدن خود بگذارند.
 
* عدم نوشیدن آب یخ؛ به خصوص آبی که جرم یخ درون آن وجود دارد. به جای آب نوشیدنی عسل و آب و آبلیمو استفاده نمایند. اگر این روند را افراد دو تا سه ماه اجرا کنند و در طول این مدت بیشتر غذاهایشان آبپز باشد و از انواع سوپ ها با سبزیجات مختلف استفاده کنند، رو به بهبودی می روند. اگر چربی خونشان هم بالاست با این روش درمانی رو به بهبود می رود، اصلاح کلیه، کبد و مرمت و بازسازی قسمت هایی از بدن صورت می گیرد. سموم از بدن دفع می شود. می توانند به عنوان نوشیدنی هر چند بار که نیاز به آب دارند از شربت آب و عسل و لیموترش استفاده کنند.

* کم کردن مواد غذایی پرانرژی
در نهایت این که
افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند در صورتی که بیماری شان در حد متوسط و یا شدید باشد و یا همراه با افزایش آنزیم های کبدی باشد علاوه بر این بیماری ممکن است به دیابت، فشار خون و چاقی زیاد نیز مبتلا شوند که برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از این بیماری ها لازم است درمان خود را تحت نظر پزشکان مربوطه انجام دهند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: بهداشت،درمان و آموزش پزشکی , دانستنی ها , آموزش , خانه ،خانواده ومهارت های خانه داری , ,
برچسب‌ها: نسخه طب سنتی برای کبد چرب ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» موز کاملا رسیده
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» علاج سر درد‌هایی سینوزیتی + توصیه‌ها
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» عملکرد نمک در بدن زنان و مردان
» راه های تشخیص سلامت آلت تناسلی مردانه
» فواید آب سرد برای پوست
» عصب سنج انسان
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» برنامه درمان های گیاهی
» رنگین‌کمان به ام.اس دهن‌کجی می‌کند
» یـازده نکته مهم برای دوری از بیمـاری ام.اس
» چگونه یک کودک مودب تربیت کنیم ؟
» این کارها را در حق خودتان انجام ندهید
» آموزش لغو عضویت در گروه های یاهو
» به اشتراک بگذارید
» بانک اطلاعات تمامی بیمارستان های کشور +دانلود
» آپاندیس به چه دردی می خورد؟
» 11 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم
» مصرف استامینوفن این قسمت از بدن را از کار می اندازد
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» با اصول و کلیدهای فهم زبان بدن آشنا شویم!
» این تمرینات را حتما پشت میز انجام دهید
» چه وقت میتوان ازدواج پایدار کرد؟
» این نکات مهم پزشکی را به خاطر بسپارید
» سنگ کلیه چیست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» کم کردن حجم موزیک
» عکس های واقعی/عکس 18+
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» نرم افزار طراحی برنامه زمانی مدارس aSc TimeTables v2014.11.12
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت اول)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت دوم)

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409